woensdag 2 september 2015

Happy tag

Goedemorgen lieve lezers,

Vandaag laat ik jullie een tag zien. Het is een combinatie geworden van mixed media en pergamano.
Deze post heeft al eerder op het craftliners blog gestaan, maar de techniek is super leuk. Vandaar dat ik hem hier ook nog laat zien.


Deze keer ben ik begonnen met de vlinders van Perkamentpapier.
Hiervoor heb ik grid 31 gebruikt. 
De vlinders zijn bewerkt met Sticky Ink.
Deze lijm breng je aan met een penseel en laat de lijm goed drogen voordat je er 
ultra fijne glitter op strooit.

De tag is gestanst uit wit papier. Hiervoor heb ik het grootste model gekozen van MFT. Het kleinere model wat hiierna komt, heb ik uit papier gestansd uit papier van IndigoBlu: Fontastic Ephemera.


Beide labels zijn ingesmeerd met Gee-Sso van IndigoBlu. Het kleinste label heb ik verdund met water. Hierdoor schijnt het designpapier er doorheen. 


Verder heb ik de labels gekleurd met Gelatos van Faber Castell. Hiervoor heb ik de kleuren 
Bubble Gum en Guava gebruikt. 
Op het grootste label heb ik de kleuren alleen uitgewreven met mijn vinger. Mochten de kleuren te heftig zijn, kun je ze altijd verzachten door er een nat babydoekje op te deppen of te wrijven.
Bij het kleinere label heb ik er water op gesprayd en met een heat gun laten drogen. Op de plekken waar ik het designpapier wil zien, heb ik de kleur weggehaald met een babydoekje. 
Ook heb ik de randen bewerkt met een distresser en gekleurd met een Pitt tekenstift van 
Faber Castell.


Vervolgens heb ik op het grote label een stukje kant vastgeplakt met Slap It On Matte van IndigoBlu.
Hierop heb ik de gelatos kleuren  Bubble Gum en Guava gewreven. Nu alles goed laten drogen.
Op het kleine label heb ik met een felle kleur roze wat kleine stempelafdrukjes gezet met stempel Harlequin van IndigoBlu. 
Verder heb ik dies gebruikt van Tattered Lace: Branche en Happy Birthday. Deze heb ik uit wit kaartkarton gesneden. Ik heb de takken gekleurd met de Pitt stift en water. Happy heb ik helemaal gekleurd met de stift.


Als laatste heb ik de vlinders met glitters bewerkt en op de tag geplakt met foamtape.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten